Between Philosophy and Pedagogy: Considerations on the Teaching of Philosophy in Secondary Education
No Thumbnail Available
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Agustinian University Press
Editorial Uniagustiniana
Editorial Uniagustiniana
Abstract
Description
This book gathers the perspectives of teachers and researchers who have questioned the teaching of philosophy as a philosophical and pedagogical problem. Each author has drawn from their personal experience in secondary education institutions as well as from research on the questions of whether it is possible to teach philosophy, why teach it, what for teaching it, what to teach, and how to teach it in the context of secondary education and in specific historical situations.
Este libro recoge las perspectivas de maestros e investigadores que se han interrogado sobre la enseñanza de la filosofía como problema filosófico y pedagógico. Cada uno de los autores ha partido tanto de su experiencia personal en instituciones de educación media como de investigaciones realizadas en torno a las preguntas acerca de si es posible enseñar filosofía, por qué enseñar, para qué enseñar, qué enseñar y cómo enseñarla en el contexto de la educación media y en situaciones históricas concretas.
Este libro recoge las perspectivas de maestros e investigadores que se han interrogado sobre la enseñanza de la filosofía como problema filosófico y pedagógico. Cada uno de los autores ha partido tanto de su experiencia personal en instituciones de educación media como de investigaciones realizadas en torno a las preguntas acerca de si es posible enseñar filosofía, por qué enseñar, para qué enseñar, qué enseñar y cómo enseñarla en el contexto de la educación media y en situaciones históricas concretas.
Keywords
enseñanza de la filosofía, estrategias didácticas, evaluación, pedagogía, educación media, philosophy teaching, didactic strategies, evaluation, pedagogy, secondary education