HomeLibraryInstitutional Repository Guides
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Apoyo estatal para la internacionalización del sector cultural colombiano

Thumbnail
Download
Date published
2019-05-26
Author
Castro Gómez, Yolanda
Document language
spa
Metadata
Show full item record
Resumen
En Colombia la formalización de los emprendimientos culturales ha sido un proceso poco efectivo, así como la presencia en escenarios internacionales y la continuidad no ha sido lograda por las empresas ya constituidas, por no contar con apoyo o recursos suficientes; razón por la cual esta investigación indaga acerca de los diferentes tipos de apoyo que ofrece el Estado colombiano que, desde su gestión, pretende impulsar el sector cultural para su formalización e internacionalización, con el fin de evidenciar su efectividad. En efecto, hay distintos programas, políticas y procesos que apalancan el fortalecimiento e impulso de las Industrias Culturales y Creativas en Colombia, concentrando este trabajo en las principales ciudades del país, como Bogotá; las diferentes ayudas se basan en espacios de networking, asesorías y ruedas de negocio, con las cuales se ha logrado mayor visibilidad de las Industrias Culturales y Creativas, sin embargo, no ha sido suficiente dada la demanda cultural del país.
Abstract
In Colombia the formalization of cultural ventures has been an ineffective process, as well as the presence in international scenarios and the continuity has not been achieved by the already established companies, because they do not have sufficient support or resources; This is why this research investigates the different types of support offered by the Colombian State that, since its management, aims to promote the cultural sector for its formalization and internationalization, in order to demonstrate its effectiveness. In effect, there are different programs, policies and processes that leverage the strengthening and promotion of the creative and cultural industries in Colombia, concentrating this work in the main cities of the country, such as Bogotá; the different aids are based on networking spaces, consultancies and business roundtables, with which greater visibility of the creative and cultural industries has been achieved, however, it has not been sufficient given the cultural demand of the country.
Palabras clave
Formalización
 
Financiación
 
Fortalecimiento
 
Internacionalización
 
Industrias Culturales y Creativas (ICC).
 
Keywords
Formalization
 
Financing
 
Strengthening
 
Internationalization
 
Creative and cultural industries (CCI).
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co/handle/123456789/877
Collections
  • Negocios Internacionales
Atribución 2.5 ColombiaThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister