HomeLibraryInstitutional Repository Guides
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oportunidades de negocio de Colombia en los países de la Asociación de Naciones del Sudeste Asiático

Thumbnail
Download
Date published
2018-11-26
Author
Carmona Galindo, María Fernanda
Mayorga Pulido, Angie Paola
Quevedo Murillo, Angie Paola
Document language
spa
Metadata
Show full item record
Resumen
La apertura económica desarrollada desde 1990, ha conllevado a que Colombia poco a poco busque ampliar su participación en el comercio internacional diversificando sus socios, aunque en esto último no hay muchos resultados. Por lo tanto, el objetivo de esta investigación es identificar el país o países de la ASEAN en los que Colombia podría iniciar una penetración de mercado al sureste asiático y por lo tanto se requiere determinar el producto para realizar un posible acercamiento. La presente es una investigación descriptiva y cualitativa que explica las principales condiciones económicas, comerciales y políticas de los países miembros de esta asociación. Se sustenta en los principios del neoliberalismo que propugna por el libre comercio y se emplea la teoría de la disponibilidad de Irving Kravis que plantea que un intercambio comercial depende de factores y recursos escasos. Los resultados obtenidos, identifican que Singapur es el país óptimo para generar relaciones comerciales. Adicionalmente, la oportunidad de negocio se puede dar en los productos agrícolas específicamente frutas exóticas producidas en Colombia e importadas a Singapur.
Abstract
The economic opening developed since 1990, has led to Colombia gradually seek to expand its participation in international trade by diversifying its partners, although, there are not many results in the latter. Therefore, the objective of this research is to identify the ASEAN member countries in which Colombia could initiate market penetration in Southeast Asia and therefore it is necessary to determine the product to make a possible rapprochement. This is a descriptive and qualitative investigation explaining the main economic, commercial and political conditions of the member countries of this association. Consequently, this text based on the principles of neo-liberalism that advocates free trade and employs the theory of availability of Irving Kravis, which argues that a trade exchange depends on scarce factors and resources. The obtained results, to identify that Singapore is the ideal country to generate commercial relations. Additionally, the business opportunity can give itself in the agricultural products especially exotic fruits produced in Colombia and imported for Singapore.
Palabras clave
Globalización
 
Crecimiento
 
Oportunidad
 
Exportaciones
 
Importaciones
 
Keywords
Globalization
 
Growth
 
Opportunity
 
Exports
 
Imports
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co/handle/123456789/625
Collections
  • Negocios Internacionales
Atribución 2.5 ColombiaThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister