HomeLibraryInstitutional Repository Guides
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Especialización en Pedagogía
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Especialización en Pedagogía
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fomento del desarrollo creativo a través del uso y aplicación de la Realidad Aumentada

Thumbnail
Download
Date published
2020-07-20
Author
Jiménez-Montenegro, Juan Pablo
Valencia-Cristancho, Mallerly Katherine
Document language
spa
Metadata
Show full item record
Resumen
El siguiente artículo expone los resultados del ejercicio investigativo desarrollado alrededor de las practicas realizadas por los estudiantes de grado décimo del colegio Agustiniano Ciudad Salitre las cuales fomentaron el desarrollo creativo de ellos a través del uso y aplicación de la realidad aumentada en su cotidianidad escolar, esta concepción se convirtió en la inquietud específica sobre la cual se orientó el estudio. Conforme a ello, el esquema metodológico planteado adopto una mirada mixta (cualitativa-cuantitativa) de corte interpretativo la cual permitió analizar la información obtenida luego de la implementación y ejecución de la unidad didáctica planteada, para validar la pertinencia de esta en el fomento del desarrollo creativo de los estudiantes para dar solución a las necesidades educativas cotidianas a las que se enfrenten.
Abstract
The following article sets out the results of the research exercise carried out around the practices carried out by the tenth grade students of the Agustiniano Ciudad Salitre school which promote their creative development through the use and application of augmented reality in their daily lives, this conception it became the specific concern on which the study was oriented. In accordance with this, the proposed methodological scheme adopted a mixed view (qualitative-quantitative) of an interpretive nature, which allowed analyzing the information obtained after the implementation and execution of the proposed teaching unit, to validate its relevance in promoting development. students' creative approach to provide solutions to the daily educational needs they face.
Palabras clave
Creatividad
 
Realidad aumentada
 
Metodologías de aprendizaje
 
Keywords
Creativity
 
Augmented reality
 
Learning methodology.
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co//handle/123456789/1344
Collections
  • Especialización en Pedagogía
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister