HomeLibraryInstitutional Repository Guides
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Ingenierías
  • Especialización en Gerencia de Calidad
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Ingenierías
  • Especialización en Gerencia de Calidad
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diseño del sistema de calidad fundamentado en la norma ISO 9001:2015 para la empresa SIGA Ingeniería y Consultoría S.A., Sucursal Colombia

Thumbnail
Download
Download
Date published
2021-06-28
Author
Díaz-Fula, Anataly
Calderón-Rojas, Paola Andrea
Panchalo-Ibáñez, Diana Maribel
Document language
spa
Metadata
Show full item record
Resumen
Las empresas que buscan la mejora continua y las ventajas competitivas, en sus productos o servicios, deben tener muy claro que para alcanzar altos estándares deben estar orientados a desarrollar un documento de Sistema de Gestión de la Calidad. El surgimiento de la calidad se da en los primeros momentos, como un sistema de gestión empresarial, guiado a la producción, donde su objetivo principal era ajustar los servicios o productos, con el fin de abaratar costos manteniendo la semejanza y estandarización establecida por la empresa. Este trabajo propone un Sistema de Gestión de la Calidad basado en la norma ISO 9001: 2015, donde se encuentra el Sistema de Gestión que incluye: proceso, identificación, organización y una fase de seguimiento y mejora continua. El Proyecto surge como necesidad de SIGA Ingeniería SAS con el fin de establecer un diseño del sistema de gestión de calidad para mejorar y estandarizar los procesos dentro de la compañía, generando aumento en el poder de licitación y tener mayor competitividad en el mercado. De acuerdo con esto se desarrolla un plan de trabajo para establecer el diseño del sistema de gestión de calidad fundamentado en la ISO 9001:2015 donde se explicarán cada etapa.
Abstract
Companies seeking continuous improvement and competitive advantages in their products or services must be very clear that in order to achieve high standards they must be oriented to develop a Quality Management System document. The emergence of quality is given in the first moments, as a business management system, guided to production, where its main objective was to adjust the services or products, in order to reduce costs while maintaining the similarity and standardization established by the company. This work proposes a Quality Management System based on ISO 9001: 2015, where the Management System includes: process, identification, organization and a monitoring and continuous improvement phase. The Project arises as a need of SIGA Ingeniería SAS in order to establish a design of the quality management system to improve and standardize the processes within the company, generating increase in the bidding power and have greater competitiveness in the market. Accordingly, a work plan is developed to establish the design of the quality management system based on ISO 9001:2015 where each stage will be explained.
Palabras clave
Sistema de gestión de la calidad
 
Calidad
 
Mejora continua
 
ISO 9001: 2015
 
Seguimiento
 
Control
 
Keywords
Quality management system
 
Quality
 
Continuous improvement
 
ISO 9001: 2015
 
Monitoring
 
Control
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co/handle/123456789/1807
Collections
  • Especialización en Gerencia de Calidad
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister