La Enseñanza Ambiental en el Colegio Agustiniano Tagaste
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In regards to the abundant information about the current condition of the world impossible to deny the environmental crisis that involves the humanity future and lives on planet Earth and the school responsibility to solve and retching the Environmental Education, from other ways and this research proposes a PRAE to change the activist paradigm in the Environmental Education to the complex thinking and dialogue between knowledge fields in order to get a real solution for the environmental problematic at CAT. Through the recognition of the investigation practices, the research is stablished according three investigation states inquiry, analyses and design.
Description
Con la abundante información acerca de la condición actual del mundo resulta imposible negar la crisis ambiental que compromete el futuro de la humanidad y de toda la vida sobre el planeta Tierra y la responsabilidad que desde la escuela existe para solventar y repensar la Educación Ambiental, la problemática ambiental y el ambiente desde otras formas y miradas. La presente investigación como fin proponer un PRAE transdisciplinar que logre la transformación del paradigma activista de la Educación Ambiental a la incorporación del pensamiento complejo y diálogo de saberes para la solución real de la problemática ambiental en el Colegio Agustiniano Tagaste, que permita a través del reconocimiento de las practicas investigativas se establezca un proyecto de enseñanza ambiental transdisciplinar a través de tres momentos investigativos: la indagación, el análisis y el diseño.
Keywords
Ambiente, Educación Ambiental, Enseñanza Ambiental, Problematica Ambiental, PRAE, Transdiciplinariedad