HomeLibrary
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Literatura gris
  • Notas de clase
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Literatura gris
  • Notas de clase
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comprender y producir textos: de la teoría a la práctica

Thumbnail
Download
Date published
2020-12-03
Author
Cortés-Bello, Yenny Milena
Metadata
Show full item record
Resumen
La siguiente nota de clase aborda las temáticas y ejercicios de aplicación respecto a los procesos de escritura y comprensión lectora vistos en la clase Métodos de estudio; curso destinado a los estudiantes de primer semestre, de las distintas carreras de la Universitaria Agustiniana. Esta nota presenta de manera introductoria el concepto de metacognición y su relación con los procesos de producción de textos y comprensión de lectura. Posteriormente, se presentan dos unidades principales: la primera se centra en las estrategias de lectura y lectura crítica y en la segunda, se desarrollan elementos relacionados con las etapas del proceso escritural. Para cada una de estas unidades, se presentan los ejercicios que se proponen como trabajo en clase o trabajo autónomo.
Abstract
This course notes is about the themes and exercises of application of the processes of learning of reading and writing in the course "Methods of Study". This course is mandatory of the students of the first semester of all the undergraduate programs of the Universitaria Agustiniana. This note presents in its introduction to the concept of metacognition and its relationship with processes of production of texts and understanding of texts. Next, there are two main units: the first about the strategies of reading and critical reading; and the second, elements related with the stages of writing process. For each unit, there are exercises proposed as assignments in class or as autonomous work.
Palabras clave
Metacognición
 
Procesos metacognitivos
 
Lectura
 
Estrategias de lectura
 
Lectura crítica
 
Escritura
 
Estrategias de escritura
 
Keywords
Metacognition
 
Metacognitive processes
 
Reading
 
Reading strategies
 
Critical reading
 
Writing
 
Writing strategies
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co/handle/123456789/1483
Collections
  • Notas de clase
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister