HomeLibrary
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proyecto de emprendimiento Vikinga's Boutique

Thumbnail
Download
Date published
2020-05-18
Author
Forero-Morales, Lina Maria
Metadata
Show full item record
Resumen
El objetivo de este trabajo es dar a conocer la viabilidad de un plan de negocio dedicado a la confección y comercialización de vestidos para mujer tipo coctel con opción de compra mediante una página web, aportado al crecimiento del sector de e-commerce en Colombia. Esta idea de negocio surgió de ver que la mayoría de tiendas que manejan página web no son tiendas que ofrecen un vestido de coctel 100% personalizado hecho a la medida de cada persona, de manera que resulta como una idea atractiva por su aparición en la red, es por esto, que en este plan de negocios se ha decidido implantar estrategias tanto administrativas, internacionales, operativas, de precio, plaza, promoción, etc., para suplir la necesidad del mercado femenino que desean adquirir vestidos de alta costura, a su medida y no tiene fácil acceso a ellos. El sector textil y de confecciones en Colombia es un sector que está en constante crecimiento, principalmente conformado por Pymes en Bogotá. Este sector genera empleo y aporta de manera positiva a la economía nacional. Sin embargo, es un sector bastante competido a nivel mundial ya que existen diferentes empresas, tanto nacionales como internacionales, posicionadas en el mercado.
Abstract
The objective of this work is to publicize the viability of a business plan dedicated to the production and marketing of cocktail dresses for women with purchase option through a web page, contribut to the growth of the e-commerce sector in Colombia. This business idea arose from seeing that the majority of stores that manage the website are not stores that offer a 100% personalized cocktail dress tailored to each person, so that it is an attractive idea because of its appearance on the web This is why, in this business plan, it has been decided to implement both administrative, international, operational, price, place, promotion, etc. strategies to meet the need of the female market that wishes to acquire high fashion dresses, at their measure and do not have easy access to them. The textile and clothing sector in Colombia is a sector that is constantly growing, mainly made up of SMEs in Bogotá. This sector generates employment and contributes positively to the national economy. However, it is a fairly competitive sector worldwide as there are different companies, both national and international, positioned in the market.
Palabras clave
Producción
 
Comercialización
 
Estrategias
 
E-commerce
 
Sector textil
 
Página web
 
Boutique
 
Pymes
 
Alta costura
 
Vestidos de coctel
 
Keywords
Production
 
Marketing
 
Strategies
 
E-commerce
 
Textile sector
 
Website
 
Boutique
 
SMEs
 
Haute couture
 
Cocktail dresses
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co//handle/123456789/1223
Collections
  • Negocios Internacionales
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister