InicioBibliotecaGuías repositorio institucional
    • English
    • español
  • español 
    • English
    • español
  • Ingresar
Buscar 
  •   Universitaria Agustiniana - Repositorio Institucional
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Licenciatura en Filosofía
  • Buscar
  •   Universitaria Agustiniana - Repositorio Institucional
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Licenciatura en Filosofía
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando documentos 1-10 de 13

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

La incidencia del programa PISA en las políticas públicas en educación en Colombia. Una revisión de literatura. 

Melo Mayorga, Jeison Leonardo
The objective of this paper is to make a critical analysis of the influence that the participation of Colombia has had in the PISA tests (Program for International Student Assessment), at first the complete document of the ...
Thumbnail

Propuesta de proyecto de vida para estudiantes de grado once del colegio Fe y Alegría San Ignacio I.E.D. desde la Educación Popular y el aprendizaje basado en problemas. 

Mojica Reyes, Adrián Camilo
The present work of degree is a proposal of project of life, for students of eleven degree of the school Fe y Alegría San Ignacio I.E.D. It is constructed from Problem Based Learning (ABP), taking into account contexts of ...
Thumbnail

Narración del Trauma: Apología de la reconfiguración del discurso histórico desde Dominick LaCapra 

Parada Suarez, Eddy Santiago
The present document is a defense to LaCapra's proposal that we make the work of trauma an object of study of historiography. Although their work is focused on history, the interests of this document are the philosophical, ...
Thumbnail

Propuesta curricular para la enseñanza de la filosofía en la Básica Media 

Blanco Duarte, Yecid Francisco
The teaching of philosophy in the Middle Basic must rethink what to do, for this, it is necessary to reflect around the curricular contents that should be taught, starting and responding, contextualized, to the challenges ...
Thumbnail

El perdón como valor pragmático analizado desde el escepticismo de Nietzsche y la práctica cristiana 

Sanchez Vergel, Henry Humberto
In the present investigation, we intend to carry out a dialogue between the metaethical positions, as key tools to understand the development of the moral discourses of each of their positions in society. Subsequently, the ...
Thumbnail

Guía para la enseñanza de la estética filosófica en la Básica Media desde la pedagogía conceptual 

Murillo Rodriguez, Jenny Alexandra
The present work of degree aims to implement a teaching guide that serves as a strategy for the teaching of philosophical aesthetics in the Middle Basic from conceptual pedagogy and the art of social interaction. In the ...
Thumbnail

La pedagogía del aprendizaje altermundialista aplicada a la cátedra para la paz 

Alarcon-Lozano, Cristhian
There is an academic foundation of the Altermundialist Learning Pedagogy proposed by the educational project another possible world of the Consolata Missionaries, which is proposed as an input for the pedagogical and ...
Thumbnail

De la conciencia de clase a la conciencia crítica: un paso definitivo en la lucha contra la alienación contemporánea 

Ramírez-González, Joan Alexander
The purpose of this research work is to study and present a proposal of viable resistance that allows us to recognize and oppose the multiple forms of domination caused by alienation in our days, based on the main works ...
Thumbnail

Estrategias y actividades de aula para la enseñanza del concepto Ser en la filosofía de santo Tomás de Aquino 

Algarra-Pulido, Anderson Fabian
The purpose of this degree work is to demonstrate how the concept of Being in Santo Tomás de Aquino can be applied in the classroom, especially with 11th grade students, from the Colegio Bachillerato Patria. To carry it ...
Thumbnail

Los qualia: naturaleza y problemas en la realidad simulada de Nick Bostrom 

Gutierrez-Charry, Jesus Ernesto
The present work develops a brief analysis, under the framework established by the simulation argument proposed by Bostrom, of the nature and problems of qualia, so that, for its development, in a first space the mind-body ...
  • 1
  • 2

Buscar

Todo del RepositorioComunidades y ColeccionesFecha de publicaciónAutorTítuloPalabra claveEsta colecciónFecha de publicaciónAutorTítuloPalabra clave

Suscripción

AccederRegistro

Búsqueda avanzada

AutorAlarcon-Lozano, Cristhian (1)Algarra-Pulido, Anderson Fabian (1)Blanco Duarte, Yecid Francisco (1)Gutierrez-Charry, Jesus Ernesto (1)Ibañez-Garzón, Jesús Ronaldo (1)Melo Mayorga, Jeison Leonardo (1)Mojica Reyes, Adrián Camilo (1)Montiel-Morales, Cristian Darío (1)Murillo Rodriguez, Jenny Alexandra (1)Parada Suarez, Eddy Santiago (1)... másPalabra claveFilosofía (3)Aprendizaje (2)Filosofía de la educación (2)Métodos pedagógicos (2)Pedagogía (2)Teaching (2)Alienation (1)Alineación (1)Aprendizaje Basado en Problemas, (ABP) (1)Aprendizaje Significativo (1)... másHas File(s)Yes (13)