HomeLibrary
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Especialización en Pedagogía
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Especialización en Pedagogía
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La escritura creativa: una estrategia para mejorar la producción escrita en inglés

Thumbnail
Download
Date published
2018-07-17
Author
Hernández Gaitán, Lizeth
Metadata
Show full item record
Resumen
Esta investigación tenía como finalidad fortalecer la producción escrita en inglés de los estudiantes de grado séptimo del Colegio Agustiniano Suba a través de la aplicación de un taller de escritura creativa, instrumento que permitió identificar el avance y mejoramiento de este proceso, en el sentido en el que los estudiantes asumieron con mayor profundidad a los criterios de normativa, coherencia y cohesión. El estudio inicia con una prueba diagnóstica en la que se evidencian las dificultades en la producción escrita en inglés, dando partida a la prueba inicial con el fin de validar los instrumentos y corroborar las falencias encontradas en el primer paso aplicado. De lo anterior, se dio vida al desarrollo del taller de escritura creativa, compuesto por tres actividades debidamente analizadas y reflexionadas con los estudiantes para que comprendieran los errores que estaban cometiendo y lograran hacer una producción escrita clara y coherente para el futuro lector.
Abstract
This research had the objective improve the English writing process in seventh grade students of Augustinian Suba School using a creative writing workshop, instrument that permit identify the advances in this process, in the way that students can understand in their self the principal criterial to evaluate the writings productions, taking in to account rules, coherence and cohesion. This study star with a diagnostic test where found the problems that students had in their writing productions, then it was applicate the first test as a validation of the instruments and acquired more clarity about the difficulties found in the diagnostic test. Taking in to account the last ideas in this research born the creative writing workshop, compound by three activities duly analyzes and reflected with the students to understand the mistakes and can do an excellent English writing production with the idea to be clear and coherence for the future reader.
Palabras clave
Taller creativo
 
Escritura creativa
 
Keywords
Creative workshop
 
Creative writing
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co/handle/123456789/552
Collections
  • Especialización en Pedagogía
Atribución 2.5 ColombiaThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister