Proyecto de investigación concesionario Moto Sport
Resumen
Moto Sport es un concesionario de motos de marca Auteco que funciona desde hace 3años y medio en un pequeño local ubicado en el municipio del Rosal Cundinamarca, su propietario Fredy Arley Valencia Zapata inicio labores como vendedor de motos en la ciudad de Bogotá en este empleo aprendió las labores propias de la comercialización de motos usadas y nuevas, así como todos aquellos sub productos y productos complementarios ligados a este tipo de negocios, las ventas generadas en este local ascienden a 13 motos nuevas mensuales.
Basado en esta experiencia adquirida y el conocimiento del negocio es que decide independizarse e iniciar su propio negocio mismo que ha venido creciendo casi que orgánicamente con resultados aceptables, pero con la ambición de poder crecer y utilizar metodologías que aseguren un crecimiento de ventas continuo y sostenible, es de esta manera que nos permite conocerlo, aconsejarlo y en ultimas validar las propuestas aquí descritas que permitan lograr el derrotero propuesto.
Abstract
Moto Sport is an Auteco motorcycle dealer that has been operating for 3 and a half years in a small store located in the municipality of Rosal Cundinamarca, its owner Fredy Arley Valencia Zapata started work as a motorcycle salesman in the city of Bogotá, in this job he learned the tasks of the commercialization of second hand and new motorcycles, all those sub products and complementary products linked to this type of business, the sales generated in this local amount to 13 new bikes per month.
At the beginning and based on his experience and business knowledge is that you decide to become independent and start his own business that has been growing almost organically with acceptable results, but with the ambition to grow and use methodologies to ensure sales growth continuous and sustainable, is in this way that allows us to know, advise and ultimately validate the proposals described here to achieve the proposed course.
In order to maintain this sustained growth in the future and achieve the expected sales goal (30% increase in sales of new motorcycles per month), we will analyze the marketing strategies that will generate an increase in traffic for the people of Rosal and its municipalities. Close to the dealer.
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