La Metacognición una contribución a la construcción de sentido de vida en la primera infancia
Resumen
La actual investigación pretende dar a conocer la importancia de la Metacognición para la construcción de sentido de vida en la primera infancia, a partir de entender esta etapa de desarrollo como vital, para el auto-reconocimiento y la consolidación de los esquemas de pensamiento que facilitan la aprehensión del entorno y del sujeto mismo. En ese sentido, se buscarán disminuir las contradicciones del aprendizaje producto del desconocimiento del cómo se aprende en esta etapa de desarrollo. Para dar respuesta a dicha situación, se hará una revisión documental del devenir histórico de la primera infancia y una puesta en diálogo de teorías de pensamiento propias de la Metacognición y el sentido de vida, las cuales permitirán determinar que si la Metacognición tiene su objeto en la cognición y la cognición es una capacidad del ser humano, es importante que cada individuo entienda y desarrolle sus habilidades de aprendizaje desde sí mismo y encuentre la manera de abstraer de la realidad su sentido de vida. De esta forma se otorgará a la enseñanza una visión de aprendizaje donde las estrategias de aprehensión del conocimiento no serán más, el resultado de un orden establecido para la primera infancia, sino, como el reconocimiento de estos como seres pensantes, así pues, se exigirá volver a la teoría y a una perspectiva del desarrollo proximal que motive en el otro preguntas, conflictos y respuestas que exhorten a lo esencial y por tanto al ser que al aprender a aprender se reconoce como ser de sentido.
Abstract
The current research aims to show the importance of metacognition for the construction of a meaning of life in early childhood, from understanding this stage of development as vital, for self-recognition and the consolidation of thought patterns that facilitate apprehension of the environment and of the subject itself. in that sense, it will seek to reduce the contradictions of learning resulting from the ignorance of how to learn at this stage of development. To respond to this situation, there will be a documentary review of the historical development of early childhood and a discussion of theories of thought typical of metacognition and the meaning of life, which will allow to determine that if metacognition has its object in cognition and cognition is a human capacity, it is important that each individual understand and develop their learning skills from themselves and find in the same way how abstract your life purpose from reality. So, the thought processes that facilitate learning should not be developed fortuitous acts, which take the being out of itself and the reflection about how it learns, since this involuntary act and away from the metacognitive, is constituted in the reason why learning may be misguided and adapted during early childhood to the service of interests that are alien to them, for this reason, there is a lack of a sense of life, In this way, teaching will be given a learning vision where knowledge apprehension strategies will no longer be the result of an order established for early childhood, but, as the recognition of these as thinking beings, thus, it will be required return to the theory and to a perspective of proximal development that motivates in the other questions, conflicts and answers that exhort the essential and therefore to the being that when learning to learn is recognized as to of meaning.
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