HomeLibrary
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La importancia de la cultura en los negocios internacionales: caso Japón

Thumbnail
Download
Date published
2018-01-15
Author
Martín Gómez, Leidy Jhoana
Metadata
Show full item record
Resumen
La presente investigación se centra en la influencia que tiene la cultura en las negociaciones internacionales, enfocada en Japón, dado que muchas veces cuando se producen encuentros entre empresas de diferentes culturas, se pueden presentar malentendidos; los cuales pueden llegar a afectar la relación entre ambas partes. Por lo tanto, se realiza un análisis de la cultura japonesa, de sus valores y principios y como los aplican en la mesa de negociación frente a sus interlocutores; buscando así que las relaciones sean duraderas y que las necesidades de ambas partes se cumplan de manera equilibrada, generando así un beneficio mutuo. Por otro lado se le ofrece al empresario colombiano, elementos prácticos para negociar con empresas japonesas, realizando una comparación entre estas culturas, para así evidenciar las diferencias que existen entre estos países y por ende, les ayude a responder competitivamente en dicho mercado.
Abstract
The present research centres on the influence that has the culture in international negotiations, focused on Japan, given that many time when to produced encounters between companies of different cultures, misunderstandings may present; which can arrive at affect the relationship between both parties. Therefore, there is realized an analysis of the Japanese culture, of his values and beginning and as they them apply in the table of negotiation opposite to his interlocutors; looking so the relations are lasting and that the needs of both parts are fulfilled in a balanced way, generating this way a mutual benefit. On the other hand, the Colombian businessman, the practical elements to negotiate with the Japanese companies, to verify this way the differences that exist between these countries and therefore, helps to answer them competitively on the said market.
Palabras clave
Cultura
 
Interculturalidad
 
Variables culturales
 
Acuerdos
 
Keywords
Culture
 
Interculturality
 
Cultural variables
 
Agreements
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co//handle/123456789/174
Collections
  • Negocios Internacionales
Atribución 2.5 ColombiaThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister