HomeLibrary
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Especialización en Pedagogía
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Tesis de posgrados
  • Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Educación
  • Especialización en Pedagogía
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Concepciones de un grupo de padres de familia de la Localidad de Kennedy en Bogotá, sobre la educación inicial

Thumbnail
Download
Date published
2020-01-23
Author
Gaitan-Gil, Mauricio-Humberto
Metadata
Show full item record
Resumen
Este trabajo corresponde a un ejercicio investigativo que retoma a distintos autores que nos recuerdan la relevancia de la educación inicial para el ser humano, y se propone conocer si este proceso se hace de manera consciente por parte de los padres y madres de familia. El mismo fue realizado con un grupo de padres, madres y profesoras de la localidad de Kennedy, con el objeto de establecer la concepción de los padres en torno a la educación inicial, su participación en el proceso educativo de sus hijos así como la percepción de las profesoras de educación inicial en torno a esta concepción de los padres, toda vez que esta es una etapa del niño que debe considerarse con un importancia especial, con el fin lograr el máximo desarrollo de sus capacidades.
Abstract
This work is a research exercise that takes up different authors who remind us of the relevance of early education for human beings, and aims to find out whether this process is done consciously by parents. It was carried out with a group of parents and teachers from the location of Kennedy, with the aim of establishing parents' conception of early education, their participation in their children's educational process and the perceptions of early education teachers regarding this conception of parents, since this is a stage of the child that should be considered to be of special importance in order to achieve maximum development of his or her abilities.
Palabras clave
Primera infancia
 
Educación inicial
 
Desarrollo infantil
 
Keywords
Early childhood
 
Initial education
 
Child development
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co//handle/123456789/1139
Collections
  • Especialización en Pedagogía
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister