HomeLibrary
    • English
    • español
  • English 
    • English
    • español
  • Login
View item 
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
  •   Universitaria Agustiniana Institutional Repository
  • Trabajos de grado
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Negocios Internacionales
  • View item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estrategias para impulsar el E commerce en la empresa Cencosud Colombia

Thumbnail
Download
Date published
2019-11-05
Author
Molina-Elizalde, Maria Alejandra
Metadata
Show full item record
Resumen
El presente proyecto muestra como eje principal las actividades de Cencosud en Colombia. Este proyecto permite desarrollar tres objetivos claves encaminados a identificar las herramientas de E commerce utilizadas en la actualidad por Cencosud en las marcas Jumbo y Metro y por las empresas a analizar que son Éxito, Amazon, Linio, Falabella y Merqueo. Se evidencia una presencia fuerte de comercio electrónico en la marca Jumbo donde han ganado el premio durante el año 2017 y 2018 a la mejor empresa de E commerce. Se analizaron 5 empresas que tiene presencia en el E commerce y que han sido igualmente reconocidas por el ecommerce awards como finalistas en los últimos 3 años; identificando así como es el comportamiento de cada una de las empresas tanto en las páginas web como en las aplicaciones móviles según es el caso. Como resultado final se presenta ante la compañía diferentes estrategias que se pueden implementar para poder desarrollar y fortalecer el comercio electrónico con las marcas Jumbo y Metro.
Abstract
This project shows the main focus of Cencosud's activities in Colombia. This project allows the development of three key objectives aimed at identifying the E-commerce tools currently used by Cencosud in the Jumbo and Metro brands and by the companies to analyze which are Éxito, Amazon, Linio, Falabella and Merqueo. There is a strong presence of electronic commerce in the Jumbo brand where they have won the award during 2017 and 2018 for the best E-commerce company. We analyzed 5 companies that have a presence in E commerce and that have also been recognized by the ecommerce award as finalists in the last 3 years; identifying as well as the behavior of each one of the companies both in the web pages and in the mobile applications as is the case. As a final result, different strategies that can be implemented to develop and strengthen electronic commerce with the Jumbo and Metro brands are presented to the company.
Palabras clave
E commerce
 
Benchmarking
 
Página web
 
Aplicación móvil
 
Retail
 
Keywords
E commerce
 
Benchmarking
 
Website
 
Mobile application
 
Retail
 
URI
http://repositorio.uniagustiniana.edu.co//handle/123456789/1073
Collections
  • Negocios Internacionales
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.

Browse

All of repositoryCommunities and collectionsIssue dateAuthorTitleKeywordThis collectionIssue dateAuthorTitleKeyword

Subscription

LoginRegister